1. Tjänstens omfattning
Leverantören tillhandahåller Tjänsten i enlighet med vad som anges i huvudavtalet. Leverantören strävar efter att tillhandahålla en tillförlitlig och funktionell tjänst som uppfyller Parternas överenskommelse. Eventuella fel eller brister hanteras i enlighet med detta avtal och med beaktande av god sed i branschen. Tjänstens funktionalitet kan påverkas av externa faktorer, inklusive tredjepartsleverantörer, men Leverantören ska vidta skäliga åtgärder för att säkerställa en stabil leverans.
2. Leverans och support
Leverans sker via Leverantörens plattform. Support tillhandahålls endast under ordinarie kontorstid primärt via e-post. Ingen garanterad svarstid utgår. Vid avvikelse från eventuell SLA utgår endast servicekrediter enligt särskild överenskommelse. Kunden har inte rätt till skadestånd eller hävning på grund av SLA-avvikelse som inte åtgärdas inom rimlig tid.
3. Ansvar och ansvarsbegränsning
Leverantörens totala ansvar enligt detta avtal är under alla omständigheter begränsat till ett belopp motsvarande tre (3) månaders avgifter för Tjänsten. Ansvarstaket gäller även vid väsentligt avtalsbrott, utom vid uppsåt eller grov vårdslöshet. Leverantören ansvarar inte för indirekta skador, utebliven vinst, dataförlust, tredje parts krav, force majeure eller fel orsakade av underleverantörer. Reklamation ska ske inom en (1) månad från det att felet upptäckts eller borde ha upptäckts.
4. Force majeure
Force majeure omfattar även underleverantörers problem, cyberattacker, myndighetsbeslut, pandemier och liknande händelser utanför Leverantörens kontroll. Ingen ersättning utgår vid force majeure. Leverantören har rätt att säga upp avtalet vid force majeure som varar längre än 30 dagar, utan återbetalning.
5. Pris och betalning
Leverantören har rätt att justera priser med en (1) månads skriftligt varsel. Ingen återbetalning sker vid uppsägning. Betalningsvillkor och fakturering sker enligt huvudavtalet. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt räntelagen samt lagstadgade påminnelse- och inkassoavgifter. Leverantören har rätt att tillfälligt avbryta Tjänsten vid kraftigt försenad betalning trots påminnelse, eller säga upp avtalet om Kunden väsentligen underlåter att betala.
6. Dataskydd och personuppgifter
Leverantören ansvarar endast för egen behandling av personuppgifter. Radering eller återlämning av data sker endast på begäran. Revision eller inspektion får endast ske efter överenskommelse och mot ersättning. Kunden ansvarar för laglig grund och information till registrerade.
7. Sekretess
Sekretess gäller endast för information som uttryckligen märkts som konfidentiell och i högst två (2) år efter avtalets upphörande. Sekretessåtagandet gäller inte information som redan är känd, blir offentlig eller måste lämnas ut enligt lag eller myndighetsbeslut.
8. Underleverantörer
Leverantören har rätt att anlita och byta underleverantörer fritt i syfte att hålla hög kvalitet och för produkt och konceptutveckling. Leverantören ansvarar inte för underleverantörers fel om rimliga åtgärder vidtagits.
9. Uppsägning och hävning
Leverantören har rätt att säga upp avtalet med en (1) månads varsel. Kunden får säga upp vid väsentligt avtalsbrott efter skriftlig rättelsefrist om 60 dagar. Ingen återbetalning till kunden vid hävning.
10. Överlåtelse
Leverantören får överlåta avtalet fritt. Kunden får överlåta avtalet med Leverantörens skriftliga godkännande.
11. Tvistlösning
Tvist med anledning av detta avtal ska avgöras av svensk allmän domstol med Stockholms tingsrätt som första instans. Svensk lag ska tillämpas.
12. Övrigt
Vid konflikt mellan huvudavtalet och dessa villkor ska huvudavtalet ha företräde. Ändringar av dessa villkor ska ske skriftligen och undertecknas av behöriga företrädare för båda parter. Om någon bestämmelse är ogiltig ska övriga villkor fortsatt gälla och parterna ska ersätta den ogiltiga bestämmelsen med en likvärdig.ogiltiga bestämmelsen med en likvärdig.